سفارش غذا از رستوران‌ها؛ از دیروز تا امروز
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

سفارش غذا از رستوران‌ها؛ از دیروز تا امروز

مشغله‌های زندگی امروزه به اندازه‌ای است که دیگر مردم برای پخت غذا فرصت چندانی ندارند. سفارش آنلاین غذا در تهران همین امر باعث شده که آن‌ها به سفارش غذا از رستوران‌ها روی بیاورند. البته امروزه سفارش آنلاین غذا نیمرو ازز سایت‌های سفارش آنلاین غذا نیز آسانی کار را چندین برابر کرده است. در این مطلب به راه‌های سفارش غذا نگاهیی می‌اندازیم و یک نمونه کاربردی آن را بررسی می‌کنیم.
 
سفارش حضوری در رستوران:
 
این روش قدیمی‌ترین راه سفارش غذا از رستوران است (در واقع به قدمت اولین رستوران تاریخ). البته هنوز سفارش آنلاین غذا در تهران هم در بعضی موارد بهترین راه است. به خصوص در وقتی که مناسبت خاصی برای جشن گرفتن باشد و یاا  اینکه صرفا از غذا خوردن در محیط کار و خانه خسته شده باشید و بخواهید غذا خوردن را در محیطی جدید تجربه کنید.
 
البته این تجربه همیشه جذاب نیست. بسیاری از رستوران‌ها به غیر از غذایشان تجربه چندان متفاوتی برای مراجعه حضوری پیاپی ندارند. به همین دلیل ممکن است از سفارش حضوری غذا در رستوران منصرف شوید. سفارش آنلاین غذا در تهران  دوم اینکه باید برای رسیدن به آن باید یا پیاده بروید و یا در ترافیک رانندگی کنید!
 
سفارش تلفنی:
 
سفارش تلفنی غذا هم از روش‌های معمول است که عمر آن البته به قدمت تلفن نمی‌رسد ولی ده‌ها سال است که به یک روند عادی تبدیل شده است. در کشور ما هم رستوران‌ها، حدود 20 سالی می‌شود که پیک موتوری برای ارسال سفارش‌های غذایشان استخدام کرده‌اند. این روند از زمان راه‌اندازی آشپزخانه‌ها و کترینگ‌ها بیشتر هم شده است، چون این مکان‌ها فقط سفارش را از طریق تلفن قبول می‌کنند و در واقع جایی برای پذیرش مشتری ندارند.
 
سفارش تلفنی غذا در عین راحتی مشکلاتی هم دارد: باید انواع منوهای رستوران‌های اطراف خود، به همراه کد اشتراکتان را در جایی نگه دارید. در ضمن انتخاب شما به همان رستوران‌ها محدود می‌شود، باید با هر رستوران به طور جداگانه تماس بگیرید و در آخر اینکه امکان ارسال غذای شما در همه ساعت‌ها فراهم نیست.
 
سفارش آنلاین غذا و یا از روی موبایل هوشمند:
 
اما این روزها سایت‌های آنلاین سفارش غذا راه‌اندازی شده‌اند. سایت‌هایی که با سفارش اینترنتی غذا، نیاز به رفتن و مراجعه حضوری به رستوران‌ها و یا تماس تلفنی با تک سفارش غذا نیمرو تک آنها را کمرنگ کرده است. این روش، این روزها به لطفف سایت‌های جدیدی همچون سایت نیمرو  و یا نمونه‌های مشابه آن، رشد زیادی در میان جامعه جوان ایرانی داشته است.
 
سفارش غذا در کمتر از 3 دقیقه از میان صدها رستوران
 
نیمرو   یکی از سایت های موفق سفارش اینترنتی غذا در ایران است که مدت کمی از راه اندازی  آن می گذرد سفارش آنلاین غذا در تهران با این حال و در این مدت کم توانسته است که توجه بسیاری را به خود جلب کند.
 
به تازگی هم یک اپلیکیشن موبایل را هم برای سفارش سریع غذا از اینترنت رونمایی کرده است که با آن در کمتر از 3 دقیقه می‌توان غذا را از رستوران‌های خوب اطراف سفارش داد. 
 
نیمرو  به عنوان سایت سفارش آنلاین غذا مجموعه‌ای از رستوران‌ها را در نزدیک‌ترین محل به مشتری گردهم سفارش غذا نیمرو آورده تا تجربه سفارش غذا، نسبت به مراجعه حضوری، تلفنی و یا حتی نسبت به سایر سایت‌های اینترنتی، تجربه ساده‌تر و بهتری باشد.
 
از کانادا به ایران تا غذای اینترنتی
 
نیمرو ، که سال‌ها به عنوان یک طراح رابط کاربری در شرکت‌های مطرح سفارش آنلاین غذا تکنولوژی کانادا مشغول کار بوده است، از دلایل راه‌اندازی نیمرو  اینگونه می‌گوید: « وقتی که بعد از سال‌ها به ایران برگشتم قصد نداشتم کسب‌وکاری راه بیندازم ولی دو چیز باعث شد در ایران ماندگار شوم و نیمرو  را پایه‌گذاری کنیم. اول این بود که انتخاب‌های غذای سریع و خوب از اینترنت همچون سایر کشورها در ایران وجود نداشت و وب‌سایت‌های فعلی سفارش غذا از استانداردهای جهانی که در کانادا و اروپا دیده بودم به دور بودند. دوم اینکه  سفارش آنلاین غذا  موج جدیدی را در ایران دیدم که نشان می‌داد اینترنت به تمام جنبه‌های زندگی مردم رسوخ کرده است، اما سفارش آنلاین غذا هنوز رشد چندانی نکرده است.»
 
نیمرو  حدود یک سال است که راه‌اندازی شده، اما در همین مدت کوتاه افتخارات زیادی داشته است؛ از پر رشدترین سایت سفارش آنلاین غذا در ایران تا برنده شدن در  در هفته قبل به عنوان برترین سایت سفارش آنلاین غذا در ایران از نگاه داوران.
از جمله ویژگی‌های این سایت سفارش آنلاین غذا از رستورانهای تهران که باعث کسب رتبه برتر از نگاه داوران شد می‌توان به عکاسی حرفه‌ای از غذاها، سفارش آنلاین غذا طرف قرارداد بودن با رستوران‌های خوب تهران، سرعت بالای اضافه شدنن  امکانات جدید، برنامه‌نویسی حرفه‌ای و روند سفارش دهی ساده اشاره کرد.
 
نیمرو  درباره سایر ویژگی‌هایی که عامل برتری نیمرو  در مقایسه با سایر سایت‌های سفارش آنلاین غذا شد می‌گوید: «پشتیبانی قوی و دوستانه‌ی زنده به صورت آنلاین و تلفنی، دیگر ویژگی مهمی سفارش اینترنتی غذا بود که از نظر داوران باعث امتیازدهی به نیمرو  شد.»
 
امتحان گزینه جدید: سفارش اینترنتی و موبایلی غذا
 
رشد اینترنت و گوشی‌های هوشمند، انتخاب‌های جدید و زیادی را برای سفارش غذا در کنار مراجعه حضوری و تلفنی در اختیار مردم قرار داده است که امتحان گزینه‌ای همچون  آن می‌تواند باعث تغییر  عادات قدیمی سفارش غذا از رستوان‌ها شود.




:: برچسب‌ها: سفارش آنلاین غذا , نیمرو , سفارش غذا نیمرو ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: